Service

Service

En kyl- och värmeanläggning förväntas att alltid fungera. Det gör de, men det kan alltid hända sake som påverkar funktionen. Yttre åverkan, annan utrustning som tillförts eller handhavande fel. Läckage av köldmedium medför kostnader för att fylla på systemet och i det fall det är klimatpåverkande F-gaser påverkar det kundens klimatavtryck. Oavsett hur, vad eller vem som förändrat förutsättningarna behöver det åtgärdas. Allt för att undvika onödiga och dyra driftstopp eller onödiga energikostnader.

Serviceavtal

Serviceavtal innebär att ditt kylföretag kommer regelbundet och gör en service enligt den omfattning som avtalet anger.

Genom att arbeta med förebyggande underhåll undviks oönskade driftsstopp. I stället planeras serviceåtgärder, utbyte av delar med mera i samråd med kunden.

Om förutsättningarna ändras, om det uppstår fel i anläggningen eller att inställningar har förändrats, kan energiförbrukningen bli onödigt hög – eller så hålls inte den avsedda temperaturen. Därför behöver driftsoptimering göras regelbundet på plats eller allra helst med uppkopplade enheter som övervakas på distans. Då upptäcks avvikelser omgående.

Vid akuta problem finns möjlighet till jourhjälp. Formen och kostnaden för jour hänger vanligen ihop med hur serviceavtal tecknats.

Byt land och språk